bezpiecznik w radiu i brak pamięci stacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fis
    Classic
    • 2010
    • 11

    bezpiecznik w radiu i brak pamięci stacji

    szkoda, dobre :diabelski_usmiech
  • shados
    Drive
    • 2009
    • 41

    #2
    bezpiecznik w radiu i brak pamięci stacji

    Witam,
    Jako że fabrycznego radia w aucie nie było, a wsadzony kasetowy philips bez rds co rusz gubił stacje tak, że większość drogi musiałem słuchać silnika, postanowiłem zmienić to radio. Teraz wiem, że lekarstwem na problem z odbieraniem radia byłby separator antenowy.
    Nie jestem audiofilem więc zamontowałem starego clariona z mp3 (model jakiś db17..rgbm) i troszkę zgłupiałem gdy zobaczyłem bezpiecznik w radiu. Otóż mozna go zamontować w dwóch pozycjach "normal" i "vw".
    Moje pytanie brzmi: jak trzeba ustawić ten bezpiecznik?
    Jak na razie zostawiłem w pozycji "normal" i działa, więc czy ma to znaczenie?
    www.microworks.pl

    Komentarz

    • shado
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 5315
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zapewne normal i vw różnią się tym. którym kablem idzie +12V na stałe, a którym +12V po stacyjce.
      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

      Komentarz

      • Krzycho-63
        Rider
        • 2007
        • 628
        • Superb II (3T4)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Zamieszczone przez shados
        Jak na razie zostawiłem w pozycji "normal" i działa, więc czy ma to znaczenie?
        Ma znaczenie i powinien być w pozycji vw.Ale skoro radio działa prawidłowo,to podejrzewam,że zostały zamienione kabelki w kostce zasilającej.W związku z tym nie rób nic.
        Skoda Superb II Ambition
        2.0 TDI CR 170 KM

        https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

        Komentarz

        • shados
          Drive
          • 2009
          • 41

          #5
          No to poradźcie, proszę, jeszcze w jednym problemie. Otóż radio nie zapamiętuje ustawień stacji, jak również ostatnio odtwarzanego tracka na cd/mp3. Ktoś mógłby rzec "zobacz czy radio jest dobrze podpięte". Otóż tak - zgodnie z tym jak było podpięte poprzednie radio, a to pokrywa się z tym, jak jest w instrukcji montażu wspomnianego clariona.
          Pytam o to ponieważ wspomnieliście o kabelka. Przełożyłem bezpiecznik w pozycję "VW" ale wtedy radio w ogóle się nie włącza. Czy gdyby zamienić jeszcze te kabelki miejscami we wtyczce (czerwony z żółtym) i bezpiecznik wpiąć w pozycję VW, to czy radio pamiętało by ustawienia?
          Przeczytałem też gdzieś na necie, że za pamięć odpowiedzialny jest akumulatorek/bateria na płycie radia. Czy to może właśnie w tym kierunku powinienem iść? Bo jak na razie za każdym razem płyta idzie od początku, tak jak i stację muszę ustawiać na nowo (wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki działa na radio jak odpięcie klemy - przechodzi w ustawienia fabryczne).
          www.microworks.pl

          Komentarz

          • kornat
            Rider
            • 2007
            • 578

            #6
            Piny w kostce w aucie pin 4 i 7 jest odwrotnie niż w innych autach. W grupie VAGa pin nr 7 jest stały +12V a w radiu jest do potrzymania pamięci, w aucie pin nr 4 jest po stacyjce a w radiu jest ciągłe zasilanie. Ustaw bezpiecznik na "normal" i złącz w radiu piny 4 i 7 pod 7. Miałem ten sam problem w Fabii I i Toledo II więc podejrzewam że tak samo będzie u Ciebie.

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Zamieszczone przez shados
              No to poradźcie, proszę, jeszcze w jednym problemie. Otóż radio nie zapamiętuje ustawień stacji, jak również ostatnio odtwarzanego tracka na cd/mp3. Ktoś mógłby rzec "zobacz czy radio jest dobrze podpięte". Otóż tak - zgodnie z tym jak było podpięte poprzednie radio,...
              Podejrzewam, że jak podpiąłeś tak jak był podpięty Philips to właśnie jest źle ( bo w japońcach jest chyba odwrotnie ) i dlatego gubi pamięć. Powinno być tak, że żółty przewód radia Clarion ( Memory Back Up Lead ) powinien być podpięty do przewodu w instalacji na którym napięcie 12V jest cały czas, a przewód czerwony ( Accessory +12V ) do przewodu na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka. Przy takim podłączeniu radio gra tylko przy przekręconym kluczyku, ale automatycznie wyłącza się po wyłączeniu zapłonu i włacza się po jego włączeniu. Jeśli chcesz, aby radio grało zawsze ( nawet przy wyjętym kluczyku ) to oba przewody z radia ( żółty i czerwony ) trzeba zewrzeć ze sobą i podłączyć do przewodu w instalacji auta, na którym jest cały czas +12V. Istnieje wtedy jednak niebezpieczeństwo, że nawet po wyłączeniu radia "z guzika", jego układy wewnętrzne będą pobierać pewien prąd co przy dłuższym postoju może powodować rozładowanie aku ( oczywiście nie jest to reguła, bo niektóre radia po ręcznym wyłączeniu lub ustawieniu odpowiedniego trybu nie pobierają praktycznie żadnego znaczącego prądu ).
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • shados
                Drive
                • 2009
                • 41

                #8
                Mam to podpięte tak:

                Tylko 4 przewody. W przykładowej kostce, która była dostarczona z radiem, a miała opisane (obklejone wyprowadzenia przewodów) wygląda to jeszcze inaczej: nie ma przewodu na podświetlenie (cokolwiek to oznacza), a przewód anteny jest obcięty i zaizolowany (w oryginalnej instalacji w ogóle przewodu do anteny nie ma).
                Czyli co mam zrobić? Zewrzeć żółty z czerwonym w czerwonym? Czy po prostu zamienić czerwony z żółtym i zamienić bezpiecznik (czy jego akurat nie ruszać?)?
                Załączone pliki
                www.microworks.pl

                Komentarz

                • kornat
                  Rider
                  • 2007
                  • 578

                  #9
                  shados, to zależy czy chcesz żeby radio grało po wyjęciu kluczyka czy żeby się wyłączało. W obu przypadkach radio będzie posiadać pamięć.

                  Komentarz

                  • shados
                    Drive
                    • 2009
                    • 41

                    #10
                    Czy ma się załączać ze stacyjki czy cały czas to sprawa drugorzędna. Ważne jest żeby radio miało "pamięć". A tej jednak nie ma.
                    Do tego wszystkiego dodam tylko, że po przełożeniu radioodbiorników nic nie zmieniałem, a jedynie wtyczki z instalacji w aucie podpiąłem do radia. Nadal więc proszę Was o pomoc.
                    www.microworks.pl

                    Komentarz

                    • shado
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 5315
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      No to zamień przewody +12V miejscami, albo połącz po stronie radia oba przewody mające iść do +12V i podłącz je do przewodu mającego +12V na stałe.
                      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                      Komentarz

                      • rosa
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 242

                        #12
                        Miałem to samo ze swoim radiem
                        Jako że nie znam się na kabelkach pojechałem do Media gdzie kupilem radio i okazało się że radio które było wcześniej (Sony) miało odwrotnie niektóre kabelki niż to co kupiłem (LG). Też nie zapamiętywało stacji jak i utworów których słuchałem, po prostu nie zapamiętywało żadnych ustawień
                        www.batlodz.pl

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          Zamieszczone przez shados
                          Czy ma się załączać ze stacyjki czy cały czas to sprawa drugorzędna. Ważne jest żeby radio miało "pamięć". A tej jednak nie ma.
                          Do tego wszystkiego dodam tylko, że po przełożeniu radioodbiorników nic nie zmieniałem, a jedynie wtyczki z instalacji w aucie podpiąłem do radia. Nadal więc proszę Was o pomoc.
                          No przecież Ci napisałem co masz zrobić. To czy się załącza ze stacyjki czy nie to NIE JEST sprawa drugorzędna, tylko przyczyna twoich problemów z pamięcią.
                          Radio ma dwa zasilania +12V: jedno na stałe, które służy do podtrzymania pamięci, zasilania trybu StandBy ( czuwania ) itp. i drugie nazwijmy je sterujące, którego pojawienie się powoduje włączenie się radia ( "obudzenie" z trybu czuwania ). Jeśli któregoś z napięć brakuje radio się nie włączy. Jeśli masz podłączone tak jak napisałem w pierwszym poście to radio trzyma pamięć i włącza się i wyłącza automatycznie wraz z przekręceniem kluczyka, ale nie można go uruchomić "z przycisku" bez przekręconego kluczyka ( bo brakuje tego napięcia sterującego "po stacyjce" ). Jeśli masz kabelki plusowe zamienione miejscami ( a tak wynika z twojego postu ) to radio również gra tylko po przekręceniu kluczyka, ale po jego ( kluczyka ) wyłączeniu gubi pamięć, bo na stałe dostaje napięcie na kabel sterujący, a na kablu podtrzymującym pamięć po wyłączeniu zapłonu napięcie znika.
                          Tak jak to było już wielokrotnie tutaj napisane albo zamień miejscami plusowe kabelki w radiu/w instalacji auta, albo, jeśli chcesz żeby radio grało zawsze ( bez względu na kluczyk ) zewrzyj oba plusy wychodzące z radia i podłącz je do kabla w instalacji auta na którym jest cały czas +12V. Pamiętaj tylko, że wtedy ten drugi plus w instalacji auta ( który pojawia się po przekręceniu kluczyka ) zostaje nie podłączony! Jeśli zewrzesz oba te plusy w instalacji auta to może być problem z zachowaniem się elektroniki auta ( nie gasną lampki, nie działa centralny z pilota, a w ekstremalnych przypadkach nie można zgasić silnika ).

                          A i nie sugeruj się tym, że nic nie zmieniałeś w kostce a poprzednie radio grało, bo tak jak napisałem, ze względu na różnice w "nomenklaturze" w japońcach położenie tych kabelków w stosunku do reszty świata ( miałeś wcześniej Philipsa ) jest odwrotne i do prawidłowej pracy wymaga właśnie ingerencji w kostce radia/auta...
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • shados
                            Drive
                            • 2009
                            • 41

                            #14
                            Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. kowal 2002, w końcu zakumałem o co chodzi. Jutro zabiorę się za to. Rozumiem, że bezpiecznika nie ruszam i zostawiam tak jak jest, czyli w pozycji "normal"?
                            www.microworks.pl

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #15
                              Zamieszczone przez shados
                              Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. kowal 2002, w końcu zakumałem o co chodzi. Jutro zabiorę się za to. Rozumiem, że bezpiecznika nie ruszam i zostawiam tak jak jest, czyli w pozycji "normal"?
                              Pytanie jak radio podłączone jest do instalacji auta. Idą dwa oddzielne kable plusowe, czy w którymś miejscu się łączą? Jeśli idą dwa oddzielne ( czyli żółty do innego i czerwony do innego ) to na początek przełóż bezpiecznik z pozycji Normal na VW i sprawdź czy radio pracuje i czy trzyma pamięć. Jeśli jest OK to tak zostawiasz i masz problem z głowy. Jeśli dalej jest źle to niestety znaczy, że coś było 'porzeźbione" z kabelkami i trzeba pokombinować tak, żeby było według opisu z poprzedniego postu.
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • shados
                                Drive
                                • 2009
                                • 41

                                #16
                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                Pytanie jak radio podłączone jest do instalacji auta. Idą dwa oddzielne kable plusowe, czy w którymś miejscu się łączą? Jeśli idą dwa oddzielne ( czyli żółty do innego i czerwony do innego ) to na początek przełóż bezpiecznik z pozycji Normal na VW i sprawdź czy radio pracuje i czy trzyma pamięć. Jeśli jest OK to tak zostawiasz i masz problem z głowy. Jeśli dalej jest źle to niestety znaczy, że coś było 'porzeźbione" z kabelkami i trzeba pokombinować tak, żeby było według opisu z poprzedniego postu.
                                Kabelki idą każdy osobno (jak na ryunku zamieszczonym wcześniej), a po przełożeniu bezpiecznika w pozycję VW niestety radio nie działa. Tak więc pokombinuję według Twoich wskazówek.

                                //EDIT:
                                Kabelki 4/7 zamienione miejscami, bezpiecznik w pozycji NORM = radyjko gra i pamięta to co pamiętać powinno. Dziękuję wszystkim za pomoc.
                                www.microworks.pl

                                Komentarz

                                Pracuję...